Vår nya förpackningsdesign

Sedan vi började rosta kaffe 2007 har vi haft flera olika typer av kaffepåsar. När vi under 2012 såg över hela vår grafiska profil, som landade i vår nya logga bland mycket annat, så tog vi också fram en helt ny påse där vi själva bestämde form och mått, såväl som naturligtvis design av den. Under 2016 har vi utvecklat denna påse vidare och tagit den än längre i sin visuella identitet. Vår designer Carl-Johan Skogh berättar själv hur han ser på förpackningen och dess koppling till da Matteo:

"Under åren har da Matteo ständigt utvecklats och legat i framkant inom både svensk som internationell kaffekultur. Även om kaffet är kärnan i företaget är det lika viktigt att övrig kommunikation utvecklas med samma anda och kvalitet.

Hantverket kring kaffet inspirerar också dess förpackning:Den nya förpackningen är en mix av teknisk utveckling och stark identitet. Pappersmaterialet står för den naturliga råvaran och den färgade fronten visar på en elegant noggrannhet. Symbolen delas i två där helheten är större än de enskilda delarna. 

da Matteos nya kaffepåse är visuellt stark och anpassad till både hemmet som på butikens hylla."

 

Coffee packaging da Matteo    Coffee packaging da Matteo

Coffee packaging da Matteo    Coffee packaging da Matteo